סיכום מחוננות וכשרונות מיוחדים פרק ב' עוסק באינטיליגנציה, בסיסה של המחוננות. הורדת סיכום זה כמו שאר הסיכומים באתר פתוחה היא באחריות סטודנטים שבחרו להוריד סיכום . קורס זה נלמד בד"כ תחת חינוך . עוד סיכומים לתואר בחינוך לסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה כאן באתר.
לחצו כאן להורדת סיכום מחוננות
הגדרת המחוננות בארה"ב ובישראל. ארה"ב –לא התבססו רק על מבחני אינטליגנציה. כללו 6 יסודות: 1. יכולת אינטלקטואלית כללית. 2. יכולת ספציפית בתחום לימודי. 3. חשיבה יוצרת או יצירתית. 4. יכולת מנהיגות. 5. יכולת בתחום האומנות (חזותית או ביצועית). 6. יכולת פסיכומוטורית. בארץ – יכולת אינטלקטואלית והישגים קוגניטיביים. החשיבה מהי? חשיבה = קוגניציה = תהליכים שכליים. עיבוד מידע שנקלט בחושים. מניפולציה של ייצוגים פנימיים של העולם. כולל: קשב, זיכרון, אינטליגנציה, שפה ותקשורת, תכנון, פתרון בעיות, קבלת החלטות, דמיון ויצירתיות. מושג – דרך של מיון. שני סוגים: הגיוניים/ מלאכותיים – נשלטים ע"י חוקים.וטבעיים – אין להם חוקים כה ברורים וחד-משמעיים. דרכי חשיבה: - פתרון בעיות – חלוקת הבעיה לקטעים שיטת האלגוריתם – מנסים את כל האפשרויות השיטה ההאוריסטית – שימוש בחוקים או בניסיון שנרכש בעבר. גישת עיבוד מידע - ההבדלים בדרכים שנוקטים אנשים שונים בפתרון בעיה, נובעים מההבדלים שקיימים ביכולת, במהירות ובאופן הפעילות של המרכיבים השונים שפועלים בשלבים החשיבה השונים.
לחצו כאן להורדת סיכום מחוננות
הגדרת המחוננות בארה"ב ובישראל. ארה"ב –לא התבססו רק על מבחני אינטליגנציה. כללו 6 יסודות: 1. יכולת אינטלקטואלית כללית. 2. יכולת ספציפית בתחום לימודי. 3. חשיבה יוצרת או יצירתית. 4. יכולת מנהיגות. 5. יכולת בתחום האומנות (חזותית או ביצועית). 6. יכולת פסיכומוטורית. בארץ – יכולת אינטלקטואלית והישגים קוגניטיביים. החשיבה מהי? חשיבה = קוגניציה = תהליכים שכליים. עיבוד מידע שנקלט בחושים. מניפולציה של ייצוגים פנימיים של העולם. כולל: קשב, זיכרון, אינטליגנציה, שפה ותקשורת, תכנון, פתרון בעיות, קבלת החלטות, דמיון ויצירתיות. מושג – דרך של מיון. שני סוגים: הגיוניים/ מלאכותיים – נשלטים ע"י חוקים.וטבעיים – אין להם חוקים כה ברורים וחד-משמעיים. דרכי חשיבה: - פתרון בעיות – חלוקת הבעיה לקטעים שיטת האלגוריתם – מנסים את כל האפשרויות השיטה ההאוריסטית – שימוש בחוקים או בניסיון שנרכש בעבר. גישת עיבוד מידע - ההבדלים בדרכים שנוקטים אנשים שונים בפתרון בעיה, נובעים מההבדלים שקיימים ביכולת, במהירות ובאופן הפעילות של המרכיבים השונים שפועלים בשלבים החשיבה השונים.