חפשו סיכומים

יום שבת, 25 בספטמבר 2010

סיכום מחוננות וכשרונות מיוחדים - פרק ב' - אינטיליגנציה - אוניברסיטה פתוחה

סיכום מחוננות וכשרונות מיוחדים פרק ב' עוסק באינטיליגנציה, בסיסה של המחוננות. הורדת סיכום זה כמו שאר הסיכומים באתר פתוחה היא באחריות סטודנטים שבחרו להוריד סיכום . קורס זה נלמד בד"כ תחת חינוך . עוד סיכומים לתואר בחינוך לסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה כאן באתר.

לחצו כאן להורדת סיכום מחוננות

הגדרת המחוננות בארה"ב ובישראל. ארה"ב –לא התבססו רק על מבחני אינטליגנציה. כללו 6 יסודות: 1. יכולת אינטלקטואלית כללית.  2. יכולת ספציפית בתחום לימודי. 3. חשיבה יוצרת או יצירתית. 4. יכולת מנהיגות. 5. יכולת בתחום האומנות (חזותית או ביצועית). 6. יכולת פסיכומוטורית. בארץ – יכולת אינטלקטואלית והישגים קוגניטיביים. החשיבה מהי? חשיבה = קוגניציה = תהליכים שכליים. עיבוד מידע שנקלט בחושים. מניפולציה של ייצוגים פנימיים של העולם. כולל: קשב, זיכרון, אינטליגנציה, שפה ותקשורת, תכנון, פתרון בעיות, קבלת החלטות, דמיון ויצירתיות. מושג – דרך של מיון. שני סוגים: הגיוניים/ מלאכותיים – נשלטים ע"י חוקים.וטבעיים – אין להם חוקים כה ברורים וחד-משמעיים. דרכי חשיבה: - פתרון בעיות – חלוקת הבעיה לקטעים שיטת האלגוריתם – מנסים את כל האפשרויות השיטה ההאוריסטית – שימוש בחוקים או בניסיון שנרכש בעבר.  גישת עיבוד מידע - ההבדלים בדרכים שנוקטים אנשים שונים בפתרון בעיה, נובעים מההבדלים שקיימים ביכולת, במהירות ובאופן הפעילות של המרכיבים השונים שפועלים בשלבים החשיבה השונים.