חפשו סיכומים

יום רביעי, 29 בספטמבר 2010

סיכום מחוננות וכשרונות מיוחדים - פרק ה' - טיפוח המצוינות - אוניברסיטה פתוחה

סיכום מחוננות וכשרונות מיוחדים - טיפוח המצוינות מוגש חינם עבור סטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה . הורדת סיכום זה כמו סיכומים נוספים מהאתר היא באחריות המורידים.

לחצו להורדת הסיכום

זיהוי בעלי פוטנציאל למחוננות - בתחומים אקדמיים – מבחני משכל. ספורט – צפייה ובחינת התנהגות. יצירתיות – בעיית ניבוי. מרלנד: 1) יכולת אינטלקטואלית אקדמית 2) כשרון אקדמי 3) חשיבה יוצרת. מילגרם מציעה, מודל זיהוי מחוננים לפי רמות – גבוהה, בינונית, נמוכה והיעדר מחוננות .לפי ארבע קטגוריות: יכולת אינטלקטואלית ככלית, יכולת אינטלקטואלית ספציפית, כושר יצירתי כללי, ויצירתיות בתחום ספציפי. יכול לעזור בזיהוי והכוונה לסוגי טיפוח. בארץ – גורמים אינטלקטואלים וגם כישרון מיוחד במנהיגות, כישרונות אמנותיים וכישרונות בתחום הספורט. מבחני משכל. "מחוננות תלוית ישוב". חלוקה – מוכשרים, מצטיינים וגאונים. הזיהוי יעשה ע"י הורים ומורים. מחקר בארה"ב, מצא ששיטת הזיהוי הטובה ביותר היא מבחני האינטליגנציה הקבוצתיים. אחריה, מבחני ההישג בהבנת הנקרא ובמתמטיקה ואחר הערכת מורים (חסכוני ויעיל כמסננת). הערכת ההורים - קריאה בגיל 3 – 4, אספנות שהופכת לתחביב בחומר הנאסף, העסקה עצמית, עצמאות, תחביבים, ניגון, פיסול וכו'...סיוע להורה: שאלון, תיאור חופשי. הילדים על עצמם – תחומי עניין ופעילות. קבוצת החברים – ע"י סוציומטרי "פרופסורים".