חפשו סיכומים

יום שישי, 10 בספטמבר 2010

סיכום להבין סרטים - אוניברסיטה פתוחה - סיכום מלא




סיכום להבין סרטים כולל גם מושגים אך לא את כולם. ניתן למצוא באתר סיכום להבין סרטים מושגים ולשלב את שניהם יחד בלימודים למבחן להבין סרטים . מומלץ לראות כמה שיותר סרטים ולהיות נוכחים בכל השיעורים למרות שאלו לימודי אוניברסיטה פתוחה . הורדת סיכומים מאתר פתוחה היא באחריות המורידים בלבד.

לחצו כאן להורדת הסיכום
קינטיקה ע"פ ג'אנטי - התנועה יכולה להיות מופשטת או ריאליסטית. תנועה כלפי מעלה- מתאימה לתנועה של העין כפי שהיא סורקת קומפוזיציה. רומזת לשאיפה, כוח, סמכות- מושגים שמייחסים לחלקים העליונים של הפריים. תנועה כלפי מטה- צער, מוות, אפסות, דיכאון, חולשה וכו'. תנועה משמאל לימין- טבעית. תנועה מימין לשמאל- מתוחה. התנועה יכולה להיות מכוונת אל המצלמה או ממנה- הצופה מזדהה עם עדשת המצלמה. התנועה כלפי הצופה היא בד"כ חזקה, מאוששת, מצביעה על בטחון עצמי של הדמות הנעה. התקרבות יכולה להיתפס כאגרסיבית וחודרת למרחב האישי, או להפך- תנועה מפתה וידידותית.
הבדל פסיכולוגי גדול בין תנועה מצד לצד לבין תנועות עומק- תנועה מצד לצד יכולה לציין מעבר של דמות, תנועה משמאל לימין- הדמות נחושה. תנועה יעילה בעלת כושר פעולה. תנועת עומק של הדמות- תחושה של איטיות. המרחק והזוויות שמהם מצלמים את התנועה קובעים חלק גדול ממשמעותה: שוט ארוך וגבוה- התנועה נראית איטית. צילום מקרוב ומזווית נמוכה- תנועה מואצת ודרוכה.