חפשו סיכומים

יום שבת, 7 באוגוסט 2010

סיכום סוגיות בחינוך המיוחד - אוניברסיטה פתוחה

סיכום סוגיות בחינוך המיוחד מיועד לסטודנטים של אוניברסיטה פתוחה . הורדת סיכום סוגיות בחינוך המיוחד הוא באחריות סטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה שבחרו להוריד סיכום זה. כל שאילתא בקשר לסיכומים תתקבל בברכה. סטודנטים שמעוניינים לתרום סיכומים לאתר "פתוחה" מוזמנים ליצור קשר. סיכומים נוספים יועלו בקרוב. בהצלחה במבחנים.

לחצו להורדת סיכום סוגיות בחינוך המיוחד

קטע מהסיכום: הגדרת חינוך מיוחד – חינוך מיוחד שונה מהרגיל, הוראה יחידנית, מיועד לילדים עם צרכים מיוחדים, לילדים עם קשיים, חריגים. ח"מ הוא מגזר בתוך מערכת החינוך, מגזר ייחודי חינוכי שתפקידו לסייע לילדים חריגים עם צרכים מיוחדים, כאשר אנו מגדירים חריגים, מדובר על סטייה מהנורמה באחד או יותר מהתחומים, קוגניטיבי, רגשי, חברתי, גופני, ילד אשר נשייך אותו לחינוך המיוחד הוא ילד שאינו מסוגל להפיק את התועלת המרבית עבורו מהחינוך הרגיל, שיטות שיש במערכת החינוך הרגילה, מסגרות שיש במערכת חינוך רגילה. ילדים אלו זקוקים למשהו שונה, אחר, השוני יהיה כמותי – עזרה וטיפול, ושוני איכותי – מכיל פחות חומר או קצב יותר איטי, יש צורך להעביר את החומר לילדים אלו בצורה שונה. בנושא ח"מ החשיבה, תפיסה היא על ביה"ס מיוחדים, כיתות מיוחדות. בח"מ מתייחסים לכל מכלול השירותים, ילדים שנמצאים בח"מ מקבלים סל שירותים, התאמה של תוכניות הלימוד, כל העזרה, כל הטיפולים שהילד נזקק מח"מ.