חפשו סיכומים

יום ראשון, 30 במאי 2010

סיכום לשון ותקשורת להורדה - אוניברסיטה פתוחה

סיכום לשון ותקשורת להורדה חינם. לשון ותקשורת הוא אחד הקורסים הקלים ביותר בתקשורת של האוניברסיטה הפתוחה. מומלץ להשקיע כי יש סיכוי טוב להוציא ציון גבוה. הקורס שווה כיום 3 נק' לאחר שבעבר היה שווה 6 נק'. אתם מוזמנים להוריד סיכום בחינם וחשוב מאוד לחזור על דוגמאות. לימודים מהנים למבחן ובהצלחה. הורדת סיכום לשון ותקשורת היא על אחריותכם בלבד.

סיכום לשון ותקשורת להורדה

סיכום לשון ותקשורת - פרק לדוגמא

מרכיבי התקשורת:
 מוען מעביר המסר, יחיד/רבים
 נמען מקבל המסר, יחיד/רבים (נמען מזדמן – קולט מסר שאינו מיועד איליו, מקשיב לשיחה מהצד)
 מסר תוכן הדברים – מידע, שאלה, רגשות
 קוד מערכת סימנים המשמשת להעברת המסר (שפה, סימן מוסכם כמו דגל, צלצול בי"ס)
 ערוץ, אמצעי דרכו או באמצעותו עובר המסר – חזותי, גלי קול, טלפון, טלוויזיה
משוב תגובה למסר – אינו הכרחי בתהליך התקשורת (קליטת המסר ותגובת הנמען) – הכרחי בתקשורת בינאישית
רעש הפרעה בתהליך התקשורת, שישים בהעברת או בקליטת המסר, יכול לנבוע מכל אחד ממשתתפי תהליך התקשורת. דוגמא: בקליטת המסר (שיחה ממתינה, גלויה שנרטבה והטקסט נעלם), בפענוח המסר (שפה זרה, משלב גבוה), המוען - מדבר לא ברור, הנמען - שכח משקפיים, המסר החומר קשה, ערוץ הפסקת חשמל או קוד מילים לא מובנות.
*תקשורת בתוך תקשורת ריבוי מערכות תקשורת שפועלות בו זמנית במקביל בתוך אירוע תקשורת
עודפות כדי למנוע/למזער רעש אפשרי בתקשורת, משתמשים במספר סימנים גדול מהנדרש: שפת גוף, תנועות ידיים המלוות סימני דיבור, חזרות מקסימה ונהדרת, מילים נרדפות – אישך/בעלך, הטיה של מילים בעברית – השוטרים גדולים מתקבלים למשטרה (הטיה רבים זכר). ההוכחה כשמילה נשמטת עדיין מבינים את הטקסט (שר החוץ ... לשיחות – יצא, טס)
מערכת הסימנים:
מערכת סימנים מכוונים לצורך תקשורת:
 אייקון סימן מכוון לצורכי תקשורת הדומה למסומן שאיליו הוא מתייחס (דמיון גרפי-ציור  או דמיון פיזי-צליל אוֹנוֹמָטוֹפֵיָה, חיקוי צליל שקיים במציאות צרצר, בקבוק, רשרוש)
 סימבול סימן שרירותי, המכוון לצורכי תקשורת - סימן שאינו דומה למסומן (אותיות, תנועת "חכה רגע",)
מערכת סימנים לא מכוונים, טבעיים, לא לצרכי תקשורת
 אינדקס סימן טבעי לא מכוון כמו תופעות טבע (ברק, רעם)
גישות להבהרת משמעות של מילה:
 גישת האזכור הסבר משמעות של מילה ע"י ייחוסה לתופעה בעולם (אמצעים חזותיים – תמונה של אריה, הצבעה)
חסרונות: מתאימה רק לעצמים מוחשיים, מצב של 2 מסמנים למסומן אחד (נשיא המדינה), קיום מילים המוצגות ע"י מספר רב של אובייקטים (מכונית – כל סוגי המכוניות)
 גישת המשמע הסבר משמעות של מילה באמצעים לשוניים (בעל חיים בעל רעמה...)
כל מילה ניתנת להסבר באמצעות גישת המשמע (בגישת האזכור נוח להשתמש במקרה של עצמים מוחשיים)
יתרונות: מתאימה הסבר של מילים מופשטות, רגשות, שמות תואר, מילות קריאה, מילים דמיוניות ועוד.

יש לכם שאילתא בקשר ל: סיכומים אוניברסיטה פתוחה ? צרו קשר וקבלו תשובה על כל שאילתא .