סיכום פעילות גומלין בכיתה מוגש חינם לסטודנטים של אוניברסיטה פתוחה . הורדת סיכום זה כמו סיכומים נוספים מאתר פתוחה ושימוש בהם היא באחריות סטודנטים שבחרו להורידם. כל שאילתא או סיכום יתקבלו בברכה.
לחצו להורדת הסיכום
פרק א – גישות ושיטות מחקר :
פעילות גומלין בכיתה - מאמר 1 "פעילות גומלין בכיתה: ניתוח פסיכולוגי חברתי".
שיטת הוראה פרונטלית
הגישה הפרשנית (תא' האינטרקציה הסימבולית, תא' פנומנולוגית, הגישה האתנומתודולוגית) – מאמר 2 "על גישת הפעולה ויישומה". מאמר 3 "כיתה כמערכת משמעויות" – הדגמה של הגישה הפרשנית.
תיאורית התפקיד.
פרק ב - עולמו של המורה:
אפיוני עבודת המורה.
המורה כמנהיג.
מגבלות בעבודת המורה - מאמר 4 "teachers as victims".
הוראה וניהול.
מניעים בעבודת המורה.
גישות חינוכיות של מורים – מאמר 5 "עמדות מורים כלפי מטרות החינוך והשתקפותן בהוראה".
דימוי עצמי של מורים – מאמר 6 "דימויו העצמי של המורה".
אפיוני המורים והשפעתם על ביצוע התפקיד.
תפיסת המורים את התלמידים – מאמר 7 "דמות התלמיד בעיני המורה". מאמר 8 "ציפיות מורים המקיימות את עצמן".
שחיקת מורים.
פרק ג – עולמו של התלמיד:
הנחיצות בהכרת עולמם של התלמידים.
אפיוני חווית השהות בבית הספר - מאמר 9 "the daily grind – life in classroom".
שביעות רצון של התלמידים מבית הספר.
תפיסות התלמידים, עמדותיהם והתנהגויותיהם מאמר 10 "individual differences in pupil perceptions of scjool problems".
התלמיד וההוראה היחידנית.
פרק ד – הסביבה החברתית והארגונית:
הכיתה כקבוצה.
קבוצת הכיתה כמסגרת חברתית- מאמר 11 "the nature of groups".
מבנה חברתי של קבוצת כיתה: מערכת היחסים החברתיים מאמר 12 "friends and associates".
מבנה חברתי של קבוצת כיתה: דיפרנציאציה במעמד ובתפקיד.
נורמות קבוצת הכיתה.
מטרות קבוצת הכיתה.
לכידות קבוצת הכיתה.
דפוסי מנהיגות בקבוצת הכיתה.
גודל קבוצת הכיתה.
הרכב קבוצת כיתה.
שיתוף פעולה בקבוצת הכיתה.
מסגרת ארגונית של כיתה – מאמר 13 "דגמים של הכיתה הלומדת". מאמר 14 "friendship patterns in open and traditional classrooms".
הכיתה הפעלתנית.
פרק ה – הסביבה הפיסית:
הסביבה הפיסית, מהותה וחשיבותה.
הסביבה הפיסית של בית הספר והכיתה: תפיסות וגישות מרכזיות.
השפעתם של מרכיבים סביבתיים ספציפיים על פעילות גומלין בכיתה: א. סדר הישיבה. ב. מקום הישיבה. מאמר 15 "unique physical facilities". מאמר 16 "the case of classrooms disorderliness".
טכנולוגיה כחלק מסביבה פיסית.
פרק ו – פעילות גומלין מורה-תלמיד ואקלים כיתה:
פעילות גומלין בכיתה כתהליך של משא ומתן.
גישות שונות לניתוח פעילות גומלין בכיתה: א. ניתוח פעילות גומלין בכיתה עפ"י פלנדרס. ב. גישת האינטראקציה הסימבולית עפ"י המודל של הרגריבס.
שלב ראשוני ושלב שגרתי בפעילות גומלין בין מורה תלמיד.
מודל ייחוסי של פעילות גומלין בכיתה – מאמר 17 "תפיסות והתנהגויות של תלמידים ומורים" ניתוח ייחוסי".
מחקרי פעילות גומלין בכיתה –גישה מיקרו-פוליטית לפעילות גומלין בכיתה.
אקלים כיתה.
חינוך פתוח.
*עוד סיכומים יועלו בקרוב.
לחצו להורדת הסיכום
פרק א – גישות ושיטות מחקר :
פעילות גומלין בכיתה - מאמר 1 "פעילות גומלין בכיתה: ניתוח פסיכולוגי חברתי".
שיטת הוראה פרונטלית
הגישה הפרשנית (תא' האינטרקציה הסימבולית, תא' פנומנולוגית, הגישה האתנומתודולוגית) – מאמר 2 "על גישת הפעולה ויישומה". מאמר 3 "כיתה כמערכת משמעויות" – הדגמה של הגישה הפרשנית.
תיאורית התפקיד.
פרק ב - עולמו של המורה:
אפיוני עבודת המורה.
המורה כמנהיג.
מגבלות בעבודת המורה - מאמר 4 "teachers as victims".
הוראה וניהול.
מניעים בעבודת המורה.
גישות חינוכיות של מורים – מאמר 5 "עמדות מורים כלפי מטרות החינוך והשתקפותן בהוראה".
דימוי עצמי של מורים – מאמר 6 "דימויו העצמי של המורה".
אפיוני המורים והשפעתם על ביצוע התפקיד.
תפיסת המורים את התלמידים – מאמר 7 "דמות התלמיד בעיני המורה". מאמר 8 "ציפיות מורים המקיימות את עצמן".
שחיקת מורים.
פרק ג – עולמו של התלמיד:
הנחיצות בהכרת עולמם של התלמידים.
אפיוני חווית השהות בבית הספר - מאמר 9 "the daily grind – life in classroom".
שביעות רצון של התלמידים מבית הספר.
תפיסות התלמידים, עמדותיהם והתנהגויותיהם מאמר 10 "individual differences in pupil perceptions of scjool problems".
התלמיד וההוראה היחידנית.
פרק ד – הסביבה החברתית והארגונית:
הכיתה כקבוצה.
קבוצת הכיתה כמסגרת חברתית- מאמר 11 "the nature of groups".
מבנה חברתי של קבוצת כיתה: מערכת היחסים החברתיים מאמר 12 "friends and associates".
מבנה חברתי של קבוצת כיתה: דיפרנציאציה במעמד ובתפקיד.
נורמות קבוצת הכיתה.
מטרות קבוצת הכיתה.
לכידות קבוצת הכיתה.
דפוסי מנהיגות בקבוצת הכיתה.
גודל קבוצת הכיתה.
הרכב קבוצת כיתה.
שיתוף פעולה בקבוצת הכיתה.
מסגרת ארגונית של כיתה – מאמר 13 "דגמים של הכיתה הלומדת". מאמר 14 "friendship patterns in open and traditional classrooms".
הכיתה הפעלתנית.
פרק ה – הסביבה הפיסית:
הסביבה הפיסית, מהותה וחשיבותה.
הסביבה הפיסית של בית הספר והכיתה: תפיסות וגישות מרכזיות.
השפעתם של מרכיבים סביבתיים ספציפיים על פעילות גומלין בכיתה: א. סדר הישיבה. ב. מקום הישיבה. מאמר 15 "unique physical facilities". מאמר 16 "the case of classrooms disorderliness".
טכנולוגיה כחלק מסביבה פיסית.
פרק ו – פעילות גומלין מורה-תלמיד ואקלים כיתה:
פעילות גומלין בכיתה כתהליך של משא ומתן.
גישות שונות לניתוח פעילות גומלין בכיתה: א. ניתוח פעילות גומלין בכיתה עפ"י פלנדרס. ב. גישת האינטראקציה הסימבולית עפ"י המודל של הרגריבס.
שלב ראשוני ושלב שגרתי בפעילות גומלין בין מורה תלמיד.
מודל ייחוסי של פעילות גומלין בכיתה – מאמר 17 "תפיסות והתנהגויות של תלמידים ומורים" ניתוח ייחוסי".
מחקרי פעילות גומלין בכיתה –גישה מיקרו-פוליטית לפעילות גומלין בכיתה.
אקלים כיתה.
חינוך פתוח.
*עוד סיכומים יועלו בקרוב.