חפשו סיכומים

יום ראשון, 17 באוקטובר 2010

סיכום פעילות גומלין בכיתה - סיכומים אוניברסיטה פתוחה




סיכום פעילות גומלין בכיתה מוגש חינם לסטודנטים של אוניברסיטה פתוחה . הורדת סיכום זה כמו סיכומים נוספים מאתר פתוחה ושימוש בהם היא באחריות סטודנטים שבחרו להורידם. כל שאילתא או סיכום יתקבלו בברכה.

לחצו להורדת הסיכום

פרק א – גישות ושיטות מחקר :


 פעילות גומלין בכיתה - מאמר 1 "פעילות גומלין בכיתה: ניתוח פסיכולוגי חברתי".

 שיטת הוראה פרונטלית

 הגישה הפרשנית (תא' האינטרקציה הסימבולית, תא' פנומנולוגית, הגישה האתנומתודולוגית) – מאמר 2 "על גישת הפעולה ויישומה". מאמר 3 "כיתה כמערכת משמעויות" – הדגמה של הגישה הפרשנית.

 תיאורית התפקיד.

פרק ב - עולמו של המורה:

 אפיוני עבודת המורה.

 המורה כמנהיג.

 מגבלות בעבודת המורה - מאמר 4 "teachers as victims".

הוראה וניהול.

 מניעים בעבודת המורה.

 גישות חינוכיות של מורים – מאמר 5 "עמדות מורים כלפי מטרות החינוך והשתקפותן בהוראה".

 דימוי עצמי של מורים – מאמר 6 "דימויו העצמי של המורה".

 אפיוני המורים והשפעתם על ביצוע התפקיד.

 תפיסת המורים את התלמידים – מאמר 7 "דמות התלמיד בעיני המורה". מאמר 8 "ציפיות מורים המקיימות את עצמן".

 שחיקת מורים.

פרק ג – עולמו של התלמיד:

 הנחיצות בהכרת עולמם של התלמידים.

 אפיוני חווית השהות בבית הספר - מאמר 9 "the daily grind – life in classroom".

 שביעות רצון של התלמידים מבית הספר.

 תפיסות התלמידים, עמדותיהם והתנהגויותיהם מאמר 10 "individual differences in pupil perceptions of scjool problems".

 התלמיד וההוראה היחידנית.

פרק ד – הסביבה החברתית והארגונית:

 הכיתה כקבוצה.

 קבוצת הכיתה כמסגרת חברתית- מאמר 11 "the nature of groups".

 מבנה חברתי של קבוצת כיתה: מערכת היחסים החברתיים מאמר 12 "friends and associates".

 מבנה חברתי של קבוצת כיתה: דיפרנציאציה במעמד ובתפקיד.

 נורמות קבוצת הכיתה.

 מטרות קבוצת הכיתה.

 לכידות קבוצת הכיתה.

 דפוסי מנהיגות בקבוצת הכיתה.

 גודל קבוצת הכיתה.

 הרכב קבוצת כיתה.

 שיתוף פעולה בקבוצת הכיתה.

 מסגרת ארגונית של כיתה – מאמר 13 "דגמים של הכיתה הלומדת". מאמר 14 "friendship patterns in open and traditional classrooms".

 הכיתה הפעלתנית.

פרק ה – הסביבה הפיסית:

 הסביבה הפיסית, מהותה וחשיבותה.

 הסביבה הפיסית של בית הספר והכיתה: תפיסות וגישות מרכזיות.

 השפעתם של מרכיבים סביבתיים ספציפיים על פעילות גומלין בכיתה: א. סדר הישיבה. ב. מקום הישיבה. מאמר 15 "unique physical facilities". מאמר 16 "the case of classrooms disorderliness".

 טכנולוגיה כחלק מסביבה פיסית.

פרק ו – פעילות גומלין מורה-תלמיד ואקלים כיתה:

 פעילות גומלין בכיתה כתהליך של משא ומתן.

 גישות שונות לניתוח פעילות גומלין בכיתה: א. ניתוח פעילות גומלין בכיתה עפ"י פלנדרס. ב. גישת האינטראקציה הסימבולית עפ"י המודל של הרגריבס.

 שלב ראשוני ושלב שגרתי בפעילות גומלין בין מורה תלמיד.

 מודל ייחוסי של פעילות גומלין בכיתה – מאמר 17 "תפיסות והתנהגויות של תלמידים ומורים" ניתוח ייחוסי".

 מחקרי פעילות גומלין בכיתה –גישה מיקרו-פוליטית לפעילות גומלין בכיתה.

 אקלים כיתה.

 חינוך פתוח.

*עוד סיכומים יועלו בקרוב.