חפשו סיכומים

יום חמישי, 22 ביולי 2010

סיכום שיטות מחקר במדעי החברה - האוניברסיטה הפתוחה




סיכום שיטות מחקר במדעי החברה מוגש חינם לסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה כמו סיכומים נוספים של אוניברסיטה פתוחה באתר פתוחה. הורדת סיכום שיטות מחקר במדעי החברה היא באחריות סטודנטים שבחרו להוריד סיכום זה. יש לכם שאילתי אלינו? צרו קשר. יש לעם סיכומים לשלוח לנו? שלחו ונעלה לאתר עם קרדיט. לימודים מהנים והצלחה במבחנים .

לחצו להורדת סיכום שיטות ומחקר

קטע מהסיכום:


מהימנות - הגדרות אופרציונליות

1. מהימנות כיציבות - מקדם המהימנות מבטא את המתאם בין 2 העברות של אותו כלי בהפרש של זמן . מבחן חוזר (מבחן 1 ולאחר חודש מבחן 2 - לאותם נבחנים).
לדוג': כאשר rtt=0.92 כלומר - 92% מהשונות הנצפית היא אמיתית במובן זה שהיא משוחררת מתלות בזמן (התגברה על בעיית הזמן) , למרות שעבר זמן יש התאמה של 92%.
ואילו 8% מהשונות הנצפית היא טעות הנובעת מזמן (תלויה בזמן).
הפרשי זמן מושפעים ממצב רוח, מזג אויר, אירועים שונים.
ישנה בעיה במהימנות כיציבות - הנבחנים יכולים לזכור את השאלות שנשאלו.

2. מהימנות כאקוויוולנטיות - בניית נוסח דומה לאותו מבחן - מבחן מקביל.
א. מבחן מקביל בו זמנית - מקדם המהימנות מבטא את המתאם בין 2 נוסחים מקבילים שמועברים באותו זמן .
לדוג': כאשר rtt=0.82 , כלומר 82% מהשונות הנצפית היא אמיתי במובן שהיא משוחררת מתלות בתוכן , למרות השינויים בתוכן יש התאמה של 82%. ואילו 18% מהשונות הנצפית היא טעות הנובעת מתוכן.
ב. מבחן מקביל לאחר זמן - מקדם המהימנות מבטא את המתאם בין 2 העברות של נוסחים מקבילים בהפרש של זמן. (גם התוכן שונה וגם הזמן (כגון: מועד א' ומועד ב' של מבחנים).
לדוג': כנ"ל. שונות אמיתי משוחררת מתלות בתוכן וזמן. והטעות - שונות אמיתית היא טעות הנובעת מתוכן וזמן.
ישנה בעיה שקשה לנסח נוסח דומה ברמת הקושי בין שני המועדים.

3. מהימנות כעקיבות פנימית - מעבירים נוסח אחד בזמן אחד ובודקים מתאמים בין הפרטים.
א. מבחן חצוי - שלבי העבודה: 1) חוצים את הכלי ל 2 חלקים (למשל זוגיים ואי זוגיים, ראשונים ואחרונים או באופן מקרי - יש לבחור חלוקה אחת) . 2) מחשבים בין החצאים מתאם r 1,2. 3) מציבים את המתאם בנוסחת תיקון ספירמן - בראון SB :