חפשו סיכומים

יום ראשון, 4 ביולי 2010

סיכום פרקים בסוציולוגיה של החינוך - האוניברסיטה הפתוחה

סיכום פרקים בסוציולוגיה של החינוך מוגש לסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה בחינם. הורדת סיכום פרקים בסוציולוגיה של החינוך היא באחריות סטודנטים שבחרו להוריד סיכום זה. סיכומים נוספים יועלו בקרוב. יש לכם שאילתא בקשר לסיכומים? צרו קשר עם אתר פתוחה ונשמח לענות לכם.

לחצו להורדת הסיכום

סוציולוגיה היא חלק ממדעי החברה, הכוללים היסטוריה, פסיכולוגיה, מדע המדינה, אנתרופולוגיה וכלכלה. הסוציולוגיה היא תחום ידע העוסק בחקר החברה: בחקר יחסי הגומלין בין בני-אדם, בחקר התהליכים החברתיים, המוסדות החברתיים וההתנהגות החברתית. הסוציולוג מתמקד במערכת היחסים שבין הפרט לקבוצות חברתיות: משפחה, כיתה, מפלגה, מדינה ועוד. דרך המחקר של הסוציולוגיה משתדלת להתבסס על אופי החשיבה המדעית אשר סימני ההיכר שלה הם סקרנות, ספקנות ואובייקטיביות. המדען המסיק את מסקנותיו בדרך אמפירית ומנסח את פתרונותיו כללית ושיטתית. הסקרנות החשיבה הסוציולוגית יוצרת דילמה מעניינת: מצד אחד, יש מעט ידיעות בדוקות על ההתנהגות האנושית ומצד אחר , ספק אם אפשר לנסח הכללה בהתנהגות האדם שטרם הופיעה בעבר. הסוציולוגי חותר בדרך-כלל להסביר את המציאות באמצעות טענות אמפיריות שאפשר לאשרן או להכחישן באמצעות איסוף נתונים ובדיקתם. החינוך כתחום ידע רב תחומי: חינוך שואף להיות תחום ידע יישומי, ולפיכך אינו יכול להינתק מעובדת היותו תחום ידע רב תחומי היונק מהפילוסופיה, מהפסיכולוגיה, מהסוציולוגיה, מהתקשרות, ממדעי הרפואה ועוד. ההגדרות של גבולות החינוך, מטרותיו ומהות מוסדותיו הן שונות ולעתים אף מנוגדות. השונות מקורה בשונות שבנקודות המוצא לניתוח. כל נקודת מוצא לניתוח מציעה זווית ניתוח...