חפשו סיכומים

יום שני, 28 ביוני 2010

סיכום פסיכופתולוגיה להורדה - אוניברסיטה פתוחה

סיכום פסיכופתולוגיה מוגש בחינם לסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה . הורדת סיכום פסיכופתולוגיה היא באחריות סטודנטים שבחרו להוריד סיכום זה. מערכת אתר "פתוחה" אינה אחראית על מקורות הסיכומים. כל שאילתא בקשר לסיכומים תתקבל בברכה.

לחצו להורדת סיכום פסיכופתולוגיה

סיכומים נוספים יועלו בקרוב. בהצלחה במבחן

רשימת מושגים חלקית

סכיזופרניה חריפה - דפוס תסמינים המאופיין בבלבול ובסערה רגשית עזה. נקראת גם סכיזופרניה תגובתית בגלל הופעתה הפתאומית והדרמטית הנגרמת מגורמי דחק משמעותיים בהיעדר או כמעט בהעדר סימן לתסמינים לפני ההופעה הראשונה.
סכיזופרניה כרונית - דפוס תסמינים המתפתח בהדרגה נוטה להימשך זמן רב. נקראת גם סכיזופרניה תהליכית
סכיזופרניה לא מאורגנת - הסוג החמור ביותר של סכיזופרניה. התסמינים כוללים חוסר עקביות, התרופפות האסוציאציות, התנהגות לא מאורגנת ביותר ורגש בלתי הולם. סוג זה נקרא לפנים סכיזופרניה הבפרנית
סכיזופרניה לא מובחנת - תת סוג של סכיזופרניה שאינו מתאים בבירור אף לאחת מן הקטגוריות האחרות בגלל תמונת תסמינים מעורבת. התסמינים כוללים הרהורי שווא, הזיות, הפרעת חשיבה והתנהגות מוזרה.
סכיזופרניה עם תסמינים חיוביים - תמונת תסמינים שבה נוסף דבר מה למצאי הרגיל של ההתנהגויות וההתנסויות. יכולה לכלול סערה רגשית ניכרת, ריגוש מוטורי, פרשנות נגועה בהרהורי שווא לאירועים, או הזיות.
סכיזופרניה עם תסמינים שליליים - היעדר או חסך של התנהגויות הקיימות בד"כ באישיותו של אדם, כגון הבעת רגשות או תגובתיות לסביבה.
סכיזופרניה פרנואידית דפוס תסמינים ששולטים בו הרהורי שווא אבסורדיים, עם הזיות שמיעה תכופות אבל בלי התסמינים האופייניים לסכיזופרניה קטטונית ולא מאורגנת. לבני אדם הלוקים בסכיזופרניה פרנואידית יש היסטוריה של חשדנות גוברת והולכת וקשיים חמורים ביחסים בין אישיים.
סכיזופרניה קטטונית תת סוג של סכיזופרניה המאופיין בתסמינים מוטוריים מוגזמים המתחלפים מתקופות של קהות חושים קיצונית לתקופות של התרגשות קיצונית, העלולה להיות אלימה.
סכיזופרניה שרידית סוג של סכיזופרניה המציין בני אדם הנחשבים כמי שנתונים בהפוגה מסכיזופרניה אך עדיים מראים כמה סימנים של ההפרעה.
סכיזופרניות קבוצת הפרעות המאופיינת בעיקר בחוסר ארגון של תהלכי החשיבה, בהעדר התאמה בין המחשבה והרגש, ובהתרחקות פנימית (פיצול) מן המציאות. הפיצול חל בתוך האינטלקט, בין האינטלקט לרגש, ובין האינטלקט למציאות החיצונית.
עיוות בנישואין מצב שבו בני המשפחה מקבלים כנורמליות את ההתנהגות הלא מסתגלת של אחד או יותר מבני המשפחה כדי לשמר תחושה של איזון.
פסיכוזה הפרעה פסיכולוגית חמורה הכרוכה באובדן קשר עם המציאות ובעיוות גדול של האישיות.
רגש מובע צורה של תקשורת שלילית המכוונת כלפי אדם הלוקה בסכיזופרניה. לעיתים קרובות קשורה לחזרת ההפרעה לאחר תקופה של הפוגה. שני מרכיבים של רגש מובע הם מעורבות יתר רגשית עם האדם וביקורתיות מופרזת. רגש מובע קשור גם בתקשורת לקויה.
שטיון הבחרות מונח שהשתמשו בו תחילה (מורל- פסיכיאטר בלגי, ואמיל קרפלין-פסיכיאטר גרמני), לתיאור קבוצה של תנאים לא דומים למדיי המאפיינים התדרדרות נפשית המתחילה בשלב מוקדם בחיים.
שיעור התאמה השיעור שבו הבחנה או תכונה של אדם אחד מנבאת אותה האבחנה או התכונה אצל קרובי משפחתו.
שסע בנישואין סכסוך כרוני חמור במשפחה שבה נשקף איום תמידי להמשך הנישואין. נחשב לגורם פסיכו חברתי אפשרי בהופעת סכיזופרניה.
תקשורת כפולת מסר דפוס תקשורות לקויות שבו בני המשפחה מעבירים זה לזה רעיונות, הרגשות ותביעות סותרים.