חפשו סיכומים

יום שני, 26 ביולי 2010

סיכום מבוא לסטטיסטיקה א' יחידות 1-5 - אוניברסיטה פתוחה




סיכום מבוא לסטטיסטיקה א' יחידות 1-5 של האוניברסיטה הפתוחה מוגש לכם, סטודנטים של אוניברסיטה פתוחה בחינם . הורדת סיכומים של האוניברסיטה הפתוחה היא באחריות סטודנטים שבחרו להוריד סיכומים מאתר פתוחה . יש לכם שאילתא בקשר לסיכומים שלנו? צרו קשר. רוב הסיכומים באתר נשלחו מסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה שרוצים לעזור לסטודנטים אחרים.

סיכום מבוא לסטטיסטיקה א' להורדה

קטע מהסיכום
סולמות מדידה - מדידה = ביטוי תופעות בעזרת ערכים מספריים. סולם מדידה – מערכת מספרית השומרת על כלל מסוים. אנו עושים שימוש ב- 4 סולמות: שמי, סדר, רווח ומנה. לכל סולם יש תפקיד מסוים/ תכונה מסוימת וככל שמתקדמים, לסולם משוכלל יותר נשמרות התכונות של הסולמות הקודמים. מגדיר את: כמות המידע הנכללת בנתונים, הניתוח הסטטיסטי המתאים. טרנספורמציה – העתקה (התאמה) ממס' למס' אחר: סולם שמי - מערכת מספרית בה כל מספר משמש, תו זיהוי בלבד. הוא עונה על השאלה: מי שונה ממי? לגודל המספר אין כלל משמעות והמספר הוא תחליף לשם. דוגמה: מס' על חולצה של כדורגלן, מס' אוטובוס, ת.ז של אדם.

יום חמישי, 22 ביולי 2010

סיכום שיטות מחקר במדעי החברה - האוניברסיטה הפתוחה




סיכום שיטות מחקר במדעי החברה מוגש חינם לסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה כמו סיכומים נוספים של אוניברסיטה פתוחה באתר פתוחה. הורדת סיכום שיטות מחקר במדעי החברה היא באחריות סטודנטים שבחרו להוריד סיכום זה. יש לכם שאילתי אלינו? צרו קשר. יש לעם סיכומים לשלוח לנו? שלחו ונעלה לאתר עם קרדיט. לימודים מהנים והצלחה במבחנים .

לחצו להורדת סיכום שיטות ומחקר

קטע מהסיכום:


מהימנות - הגדרות אופרציונליות

1. מהימנות כיציבות - מקדם המהימנות מבטא את המתאם בין 2 העברות של אותו כלי בהפרש של זמן . מבחן חוזר (מבחן 1 ולאחר חודש מבחן 2 - לאותם נבחנים).
לדוג': כאשר rtt=0.92 כלומר - 92% מהשונות הנצפית היא אמיתית במובן זה שהיא משוחררת מתלות בזמן (התגברה על בעיית הזמן) , למרות שעבר זמן יש התאמה של 92%.
ואילו 8% מהשונות הנצפית היא טעות הנובעת מזמן (תלויה בזמן).
הפרשי זמן מושפעים ממצב רוח, מזג אויר, אירועים שונים.
ישנה בעיה במהימנות כיציבות - הנבחנים יכולים לזכור את השאלות שנשאלו.

2. מהימנות כאקוויוולנטיות - בניית נוסח דומה לאותו מבחן - מבחן מקביל.
א. מבחן מקביל בו זמנית - מקדם המהימנות מבטא את המתאם בין 2 נוסחים מקבילים שמועברים באותו זמן .
לדוג': כאשר rtt=0.82 , כלומר 82% מהשונות הנצפית היא אמיתי במובן שהיא משוחררת מתלות בתוכן , למרות השינויים בתוכן יש התאמה של 82%. ואילו 18% מהשונות הנצפית היא טעות הנובעת מתוכן.
ב. מבחן מקביל לאחר זמן - מקדם המהימנות מבטא את המתאם בין 2 העברות של נוסחים מקבילים בהפרש של זמן. (גם התוכן שונה וגם הזמן (כגון: מועד א' ומועד ב' של מבחנים).
לדוג': כנ"ל. שונות אמיתי משוחררת מתלות בתוכן וזמן. והטעות - שונות אמיתית היא טעות הנובעת מתוכן וזמן.
ישנה בעיה שקשה לנסח נוסח דומה ברמת הקושי בין שני המועדים.

3. מהימנות כעקיבות פנימית - מעבירים נוסח אחד בזמן אחד ובודקים מתאמים בין הפרטים.
א. מבחן חצוי - שלבי העבודה: 1) חוצים את הכלי ל 2 חלקים (למשל זוגיים ואי זוגיים, ראשונים ואחרונים או באופן מקרי - יש לבחור חלוקה אחת) . 2) מחשבים בין החצאים מתאם r 1,2. 3) מציבים את המתאם בנוסחת תיקון ספירמן - בראון SB :

יום שבת, 17 ביולי 2010

איך בוחרים סיכומים של אוניברסיטה פתוחה וטיפים חשובים

סיכומים רבים של אוניברסיטה פתוחה מסתובבים ברשת. איזה סיכום כדאי לבחור ואיך צריך להשתמש בסיכום אחרי שהורדנו אותו? סיכומים רבים ברשת הם ברמה נמוכה של עברית ועם לא מעט טעויות כתיב והקלדה, לכן חשוב לעבור על מספר סיכומים של קורסים של האוניברסיטה הפתוחה ולבדוק איזה סיכום איכותי יותר מבחינת שפה. אחרי שבחרתם סיכום להורדה חשוב שתבדקו אם מה שמופיע בסיכום או סיכומים של האוניברסיטה הפתוחה שהורדתם הגיוני ומתאים למה שלמדתם בקורס. לא מומלץ להסתפק רק בסיכום או סיכומים שהורדתם אלא להשתמש גם בסיכומים שסיכמתם בעצמכם בכיתה, גם אם הם סיכומים חלקיים וגם להוסיף מעט חומרים מספרים של האוניברסיטה הפתוחה וכך לקבל מגוון סיכומים שתוכלו להיעזר בהם במבחן. חשוב לא לשלם על סיכומים של אוניברסיטה פתוחה ולהוריד רק סיכומים חינם. הורדת סיכומם בתשלום רק תעודד אתרי סיכומים לגבות עוד ועוד כסף וכולנו יודעים שיש לסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה מספיק הוצאות. מערכת אתר פתוחה תשמח לקבל סיכומים מסטודנטים ולהעלותם לאתר. מבחנים מוצלחים לכל הסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה . יש לכם שאילתא בקשר לסיכומים שלנו? צרו קשר

יום שני, 12 ביולי 2010

סיכום ניהול הפרסום - האוניברסיטה הפתוחה

סיכום ניהול הפרסום מוגש חינם לסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה . סיכום זה יכול לעזור גם לסטודנטים שלא לומדים באוניברסיטה הפתוחה. יש בסיכום מידע חשוב ושימושי. הורדת סיכום ניהול הפרסום היא באחריות סטודנטים שבחרו להוריד סיכום זה. סיכומים של אתר פתוחה עוברים עריכה אך יש לשים לב ולבדוק את החומר ולהצליבו עם חומרי לימודיפ מהשיעורים או ספרי הלימוד. כל שאילתא תתקבל בברכה. עוד סיכומים של אוניברסיטה פתוחה בקרוב.

לחצו להורדת הסיכום

קטע מסיכום ניהול הפרסום

הורניק ושלינגר (81): הראו כי האדם המודרני חשוף לשעות רבות של תקשורת המונים , הגורמת לעיתים קרובות התמכרות לתקשורת. התלות בתקשורת גדלה והולכת, והיא הופכת ל"סם חיים" ולחלק בלתי נפרד מסדר היום של היחיד. התקשורת היא חלק מ"התפריט" היומי של רוב האנשים. היא אפילו מסייעת לרבים לקבוע לוח זמנים וקצב חיים. התקשורת עבור הפרט היא מקור מידע ובידור. לדעת חוקרי תקשורת רבים כמו כץ ופולקס (67) ההימלטות חיונית כדי להתמודד עם המציאות. חוקרים אלה מניחים, כי הבריחה מהמציאות באמצעות התקשורת עשויה אפילו לשמש שסתום אישי וחברתי ללחצים: מעין פסק זמן, המושג באמצעות צפייה במותחן או האזנה למוסיקה, וייתכן שגם תוך האזנה וצפייה בפרסומת. התקשורת השיווקית נמנית עם קבוצת כלי ניהול המיישמים עקרונות ומודלים תיאורטיים בפתרון לבעיות מעשיות. כך הם תורמים להעמקת הידע העיוני בפרסום ולשיפור מערכת קבלת ההחלטות של הפירמות.

גאלב ופיקה התבססו על מסקנות תיאורטיות של מחקרים קודמים, שגילו, כי ניתן לחזות כוונות קנייה ועמדות כלפי המותג בעזרת נתונים על עמדה כלפי הפרסומת. תחום מחקרי אחר, ששולב בבדיקתם, היה ניסיון להגדיר את המשתנים המשפיעים על עמדה חיובית לפרסומת. בבניית עמדות כלפי הפרסומת מבחינים בין גורמים קוגנטיבים לגורמים רגשיים. יש חוקרים הטוענים, כי העמדה כלפי המותג יכולה להיווצר או להשתנות עקב דימויים חזותיים העולים מהתקשורת ללא שינוי עמדות מילוליות. לצורך המחקר הופקו מודעות פרסום שמטרתן לעודד רכישת ערכה להפסקת עישון. ממצאי המחקר היו כי נמצא קשר מובהק בין תפיסת מודעת הפרסומת כהומוריסטית לבין עמדה חיובית כלפי המודעה. השערה נוספת שאומתה הייתה כי נמצא קשר חיובי מובהק בין אהדה לפרסומת לבין משתני יעילות הפרסום הבאים: תפיסת אמינות המסר, כוח השכנוע של המסר, וכו'. לא נמצא קשר בין הומור לבין מדדי יעילות הפרסום, מלבד קשר חיובי מובהק בין הומור לעמדה כלפי מותג. ישנו קשר חיובי בין נכונות קנייה שהיא מדד ממשי ביותר בחקר הצלחת הפרסום לבין המשתנים הבאים: אמינות המסר, עמדה כלפי המותג, כוח השכנוע של המסר, וכו'. מסיכום התוצאות עולה כי ההומור משפיע על גורם אחד בלבד – עמדה כלפי המותג, המתבטאת בתדמית הגוף העומד מאחורי מסע הפרסום.

1.2 שיווק ותקשורת שיווקית

התקשורת השיווקית היא, מההיבט הניהולי, אחת ממערכות ההחלטה השיווקיות הכוללות של הפירמה. מגמתה של התקשורת השיווקית היא לשכנע , לעודד ולהניע לקוחות בכוח לפעול בדרך מסוימת. את השוק הכללי נוהגים לסווג על פי ארבע הקבוצות הבאות:

א) שוק הקונים או הצרכנים – מורכב בדרך כלל מיחידים, הרוכשים מוצרים לשימושם הם או לשימושם של אחרים. לדוג': רוב הסטודנטים הם צרכנים של מוצרים כמו: ספרים, מחברות , תקליטים וכו'.
ב) השוק המוסדי – מבוסס על פירמות, הרוכשות מוצרים ושירותים לשימוש עצמי או כחומר עזר או גלם לייצור מוצרים אחרים.
ג) השוק הציבורי – כולל מס' רב של פירמות, שמגמתן רווח ומלכ"רים ( מוסדות ללא כוונת רווח): בתי חולים, סוכנויות ממשלתיות, וכו', שמטרתם לספק מוצרים ושירותים לרווחת הציבור.
ד) שוק המוכרים החדש – המכונה "שוק גורמי הביניים" מבוסס בעיקרו של סיטונאים, קמעונאים ומפיצים למיניהם , הנוהגים לקנות מוצרים מוגמרים או מוגמרים למחצה ולמכור אותם מחדש ברווח. זהו שוק מטרה עבור יצרני מוצרים שונים, המעונינים שגורמי הביניים יפיצו אותם.

ניהול השיווק עוסק בתכנון, בביצוע ובפיקוח של הפעילויות השיווקיות, המסווגות בדרך כלל במסגרת ארבעת המרכיבים הנודעים של תמהיל השיווק: החלטות מוצר, החלטות הפצה, החלטות המחרה, והחלטות הנוגעות לתקשורת השיווקית של הפירמה.

יום שישי, 9 ביולי 2010

סיכום אישיות תאוריה ומחקר - האוניברסיטה הפתוחה

סיכום אישיות תאוריה ומחקר של האוניברסיטה הפתוחה מוגש חינם לסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה בחינם. הורדת סיכום זה כמו שאר סיכומים שמופיעים באתר פתוחה באחריות סטודנטים שבחרו להוריד סיכומים של אוניברסיטה פתוחה . קורס אישיות תאוריה ומחקר מומלץ ללומדי פסיכולוגיה . כל שאילתא תתקבל בברכה.

לחצו להורדת הסיכום

התיאוריה הפסיכואנליטית – לפי פרויד (קטע מהסיכום): במאה ה- 19 רווחו שתי תפיסות מנוגדות על נפש האדם: התפיסה המכניסטית – האדם אינו אלא מכונה מורכבת והנפש והמחשבה הן תנועות של החומר, (פסיכולוגיה ניסויית). התפיסה הוויטליסטית – תנועות החומר אינן מסבירות את כח הנשמה המניעה את האדם (ולכן הגישה הניסויית אינה מתאימה לחקר האדם). פרויד קיבל את התפיסה המכניסטית על פיה ישנה חוקיות בחיי הנפש כמו בחוקיות הביולוגית, והאמין בקשר שבין חיי הנפש והגוף. פרויד טען בהמשך כי יצרים וכוחות חייתיים הם המניעים את האדם ולא נפש נעלה. מהפכתו שלפרויד היתה בתפיסה כי המחלה אינה אורגנית אלא פסיכולוגית ביסודה. המקור טמון בלא מודע והעלאתו למודע משחררת את החולה מהסימפטומים הגופניים. פסיכואנליזה = תיאוריה של נפש האדם. הנפש בנויה ממבנים ספציפיים והם זהים בכל בני האדם (בריאים וחולים) תפקודיהם הנפשיים נעים על פני רצף אחד. האמונה היא כי לכל אדם מנגנון נפשי המובחן מהמנגנון הפיסיולוגי שלו, אך נובע ממנו, ויש קשרי גומלין בין השניים. • דטרמיניזם פסיכי = כל חוויה/רגש/התנהגות הם בעלי סיבה/משמעות. כלומר, אין התנהגות מקרית או סתמית. • נפש האדם חותרת ליציבות ולאיזון פנימי בין לחצים חיצוניים ופנימיים ומשיגה זאת ע"י הסתגלות ופתירת הקונפליקט.

יום ראשון, 4 ביולי 2010

סיכום פרקים בסוציולוגיה של החינוך - האוניברסיטה הפתוחה

סיכום פרקים בסוציולוגיה של החינוך מוגש לסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה בחינם. הורדת סיכום פרקים בסוציולוגיה של החינוך היא באחריות סטודנטים שבחרו להוריד סיכום זה. סיכומים נוספים יועלו בקרוב. יש לכם שאילתא בקשר לסיכומים? צרו קשר עם אתר פתוחה ונשמח לענות לכם.

לחצו להורדת הסיכום

סוציולוגיה היא חלק ממדעי החברה, הכוללים היסטוריה, פסיכולוגיה, מדע המדינה, אנתרופולוגיה וכלכלה. הסוציולוגיה היא תחום ידע העוסק בחקר החברה: בחקר יחסי הגומלין בין בני-אדם, בחקר התהליכים החברתיים, המוסדות החברתיים וההתנהגות החברתית. הסוציולוג מתמקד במערכת היחסים שבין הפרט לקבוצות חברתיות: משפחה, כיתה, מפלגה, מדינה ועוד. דרך המחקר של הסוציולוגיה משתדלת להתבסס על אופי החשיבה המדעית אשר סימני ההיכר שלה הם סקרנות, ספקנות ואובייקטיביות. המדען המסיק את מסקנותיו בדרך אמפירית ומנסח את פתרונותיו כללית ושיטתית. הסקרנות החשיבה הסוציולוגית יוצרת דילמה מעניינת: מצד אחד, יש מעט ידיעות בדוקות על ההתנהגות האנושית ומצד אחר , ספק אם אפשר לנסח הכללה בהתנהגות האדם שטרם הופיעה בעבר. הסוציולוגי חותר בדרך-כלל להסביר את המציאות באמצעות טענות אמפיריות שאפשר לאשרן או להכחישן באמצעות איסוף נתונים ובדיקתם. החינוך כתחום ידע רב תחומי: חינוך שואף להיות תחום ידע יישומי, ולפיכך אינו יכול להינתק מעובדת היותו תחום ידע רב תחומי היונק מהפילוסופיה, מהפסיכולוגיה, מהסוציולוגיה, מהתקשרות, ממדעי הרפואה ועוד. ההגדרות של גבולות החינוך, מטרותיו ומהות מוסדותיו הן שונות ולעתים אף מנוגדות. השונות מקורה בשונות שבנקודות המוצא לניתוח. כל נקודת מוצא לניתוח מציעה זווית ניתוח...